Територіальний брендинг як чинник формування конкурентоспроможного іміджу та соціально-економічного розвитку регіону

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/sas-2025-3(9)-10-16

Ключові слова:

територіальний брендинг, бренд регіону, імідж, ідентичність, стратегія розвитку, маркетинг територій, інвестиційна привабливість

Анотація

У статті досліджено сутність, цілі, функції та інструменти територіального брендингу як ключового інструменту підвищення привабливості міст, регіонів та країн у контексті зростання конкуренції за фінансові, людські та туристичні ресурси. Обґрунтовано доцільність формування територіального бренда незалежно від стартових конкурентних переваг регіону. Розкрито структуру бренда території, його основні виміри (функціональний, соціальний, духовний, ментальний), а також окреслено його взаємозв’язок з місцевою ідентичністю та іміджем. Проведено класифікацію брендових моделей регіону за основними ідентифікаторами, проаналізовано підходи вітчизняних і зарубіжних науковців до трактування поняття «територіальний брендинг». Запропоновано поетапну процедуру створення стратегічного плану розвитку бренда регіону, охарактеризовано цільові групи стейкхолдерів та визначено специфіку їхніх потреб і цілей у межах бренд-орієнтованої стратегії. Наголошено на важливості інтеграції бренда території у цифровий простір, активному залученні мешканців до процесу його формування, а також на потребі у системній роботі над його просуванням. Зроблено висновок про ключову роль територіального брендингу у забезпеченні сталого соціально-економічного розвитку територій.

Посилання

Bilovodska, O.A. and Haidabrus, N.V., «Teoretyko-metodychni zasady stvorennia brenda mista», Marketynh i menedzhment innovatsii, [Online], available at: https://mmi.sumdu.edu.ua/wp-content/uploads/mmi/volume-3-issue-1/mmi201213543.pdf

«Brendynh i marketynh terytorii. U chomu sekret naibilsh uspishnykh mist v Ukraini?», Detsentralizatsiia, [Online], available at: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/486/Regional_BrandingMarketing_2019.pdf

Hrynevych, L.V., Bielikova, N.V. and Bekker, M.L. (2021), «Naukovi aspekty tsilepokladannia rehionalnoho rozvytku yak skladovoi terytorialnoho brendynhu», Biznes Inform, No 1, pp. 327–333, [Online], available at: https://www.business-inform.net/article/?year=2021&abstract=202110327333

«Stvoriuiemo turystychnyi lohotyp Zhytomyrshchyny razom!», Zhytomyrskyi oblasnyi TITs, [Online], available at: https://tic.zt.ua/novyny/573-stvoriuiemo-turystychnyi-lohotyp-zhytomyrshchyny-razom

«Korolov zamist shkarpetok: u Zhytomyri rozrobyly alternatyvnu aidentyku mista», Zhurnal Zhytomyra, [Online], available at: https://zhzh.com.ua/zhitomir/korolov-zamist-shkarpetok-u-zhitomiri-rozrobili-alternativnu-ajdentiku-mista.html

Zolyak, V.V. and Horchikova A.О. (2022), «Modern practice of territory branding», Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia Filolohiia. Zhurnalistyka, Vol. 33 (72), No 6, pp. 177-181, [Online], available at: https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/6_2022/part_2/30.pdf

«Zrobleno v Ukraini», Ministerstvo ekonomiky Ukrainy, [Online], available at: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=2ed8e355-81de-49ea-9bdd-ba28db7e0710&title=ZroblenoVUkraini

Список використаної літератури:

Біловодська О.А. Теоретико-методичні засади створення бренда міста /О.А. Біловодська, Н.В. Гайдабрус // Маркетинг і менеджмент інновацій [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://mmi.sumdu.edu.ua/wp-content/uploads/mmi/volume-3-issue-1/mmi201213543.pdf.

Брендинг і маркетинг території. У чому секрет найбільш успішних міст в Україні? / Децентралізація [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/486/Regional_BrandingMarketing_2019.pdf.

Гриневич Л.В. Наукові аспекти цілепокладання регіонального розвитку як складової територіального брендингу / Л.В. Гриневич, Н.В. Бєлікова, М.Л. Беккер // Бізнес Інформ. − 2021. − №1. − C. 327–333 [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://www.business-inform.net/article/?year=2021&abstract=202110327333.

Створюємо туристичний логотип Житомирщини разом! / Житомирський обласний ТІЦ [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://tic.zt.ua/novyny/573-stvoriuiemo-turystychnyi-lohotyp-zhytomyrshchyny-razom.

Корольов замість шкарпеток : у Житомирі розробили альтернативну айдентику міста / Журнал Житомира [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://zhzh.com.ua/zhitomir/korolov-zamist-shkarpetok-u-zhitomiri-rozrobili-alternativnu-ajdentiku-mista.html.

Zolyak V.V. Modern practice of territory branding / V.V. Zolyak, A.O. Horchikova // Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія : Філологія. Журналістика. − 2022. − Том 33 (72), № 6 − С. 177−181 [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/6_2022/part_2/30.pdf.

Зроблено в Україні / Міністерство економіки України [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=2ed8e355-81de-49ea-9bdd-ba28db7e0710&title=ZroblenoVUkraini.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-08

Як цитувати

Капуза, Р. (2025). Територіальний брендинг як чинник формування конкурентоспроможного іміджу та соціально-економічного розвитку регіону. Society and Security, (3(9), 10–16. https://doi.org/10.26642/sas-2025-3(9)-10-16

Номер

Розділ

ТРАНСФОРМАЦІЯ ЕКОНОМІЧНИХ СИСТЕМ